Presser din empati og gavmildhed dine priser i bund?

Hvis du er terapeut, behandler, coach eller lignende, så gætter jeg på, at du er et MEGET empatisk menneske. Du er meget opmærksom på hvad andre føler – måske lidt for meget ind i mellem, ikke også?

Jeg gætter på, at de følelser også forhindrer dig i at sætte dine priser op til et rimeligt niveau.

RESULTATET:

At du igen og igen arbejder alt for hårdt, for alt for lidt penge.
Totalt uretfærdigt og urimeligt – overfor dig (søde menneske)!

MON IKKE DET ER PÅ TIDE AT SLIPPE UD AF DEN ONDE CIRKEL – NU!

Her er nogle fif, som kan sætte lidt skub i dig.

  1. Lad ikke bekymringer over hvad dine nuværende klienter tænker om dine højere priser, afholde dig fra at forlange det du er værd. De tænker garanteret slet ikke det du tror. Men så længe du er billig, hvorfor så ikke benytte sig af det? Ansvaret for dine priser er DIT, ikke deres.
  2. Lad være med at forveksle værdi med volumen. Hvis du af misforstået gavmildhed propper alt for meget indhold ind i dine sessioner, (og gør dem alt for lange og udmattende – især for dig), efterlader du sikkert også klienten helt overvældet. Og risikoen for at de ikke implementerer det du hjælper dem med, stiger også.
  3. Lad være med at beholde dine nuværende priser for tid og evighed. Forhøj dem jævnligt og gør det for eksempel i forbindelse med at du får nye klienter (som ikke har oplevet dine gamle priser).

 

Hvis du er klar til at lære nye profitable prisstrategier, så er VIP-strategidagen ”Profitable Servicepakker” sikkert lige noget for dig.
Læs mere om Profitable Servicepakker her.

Tag et kig på mit 6 ugers personlige coachingsforløb: “Knæk Salgskurven på under 45 dage”.

Jeg ønsker dig masser af Lykke og Succes!

Kærlig hilsen

Kirsten